Äventyr!

Den här bilden är från mitt besök på Blå Jungfrun i torsdags. Oj vilken resa det blev… Eftersom det blåste på morgonen ringde jag o kollade om båten skulle gå. Jodå, vi går ut sa de. Det var en riktig ”berg&dalbane” tur kan jag lova… men solen sken o alla var vid gott mod. Dessvärre kommer det blåsa mer på tillbakavägen sa kaptenen… (Fast det trodde vi inte var möjligt)… Vi fick gå i land med en eka eftersom inte båten kunde lägga till o samma på tillbakavägen. Efter tre timmar på ön så försvann solen o det kom några regndroppar… Direkt när båten gått ut förstod vi vad de menat med att det skulle blåsa MER… Vågorna gick över båten och jag lovar att vi var plaskblöta när vi efter en timme var tillbaks i Byxelkrok… Händerna var IS-kalla och aldrig har en varm dusch varit skönare. Det var ett äventyr!!! Nästa gång åker jag från Oskarshamn, tror att den båten är större…

~ av marieg1 på juli 8, 2012.

3 svar to “Äventyr!”

  1. Låter som om du riktigt bestämt dig för att ägna dig åt naturfoto! Såna här strapatser för att få fina bilder hör man ju annars bara från ”de store”…
    Lycka till med ditt projekt! Du har ju redan som vi sett många fina bilder att plocka in i det..

  2. Oj! Det lät verkligen som ett äventyr!! Läskigt, men samtidigt roligt, i efterhand. Att man klarat av det utan att bli livrädd, eller ramla i vattnet… Jag är redan imponerad av att du vågar så mycket, det här ändrade ju inte på det precis 😉 Kram!

  3. Kul med lite äventyr 😉 Jag har haft en liknande båttur till Gotska sandön en gång. Låter spännande med ditt projekt.
    /Per

Kommentera

 
