Flodhäst

Har alltid varit faschinerad av flodhästar… På ett av ställena vi bodde hade vi ett vattenhål strax nedanför där det var flodhästar… sporten blev att ”fånga dem” på bild när de var över vattenytan… inte så lätt……


Den här bilden är från ett ställe i Krugerparken som vi körde förbi på en game drive.

~ av marieg1 på maj 9, 2012.

2 svar to “Flodhäst”

  1. Så roligt att se dina foton. Dels för att de är så vackra och stämningsfulla, dels för att jag tänker mig in i hur det måste ha varit på resan. Men jag tror att jag hade varit rädd ganska många gånger 😉 Särskilt i närheten av flodhästarna, de är nog de djur jag minst av allt skulle vilja träffa på. De skall ju vara livsfarliga. Hur nära kom ni djuren? Kram

  2. Tack för dina kommentarer Annette! Resan var helt fantastisk!!! Vi kom ganska nära en del av djuren. Flodhästarna ca 20 meter. Elefanterna kanske 2-3 meter… Tyvärr är det förbjudet att vistas fritt i parkerna så oftast satt vi i en bil med öppet flak o körde runt… Men en dag var vi på en sk buschwalk – vi gick med två beväpnade guider. Tyvärr såg vi inga djur den dagen, förrutom fästingar… men det var en spännande känsla!! Ha det riktigt bra Annette!! Kram!

Kommentera

 
