tranor vid Hornborgarsjön

Igår var det dax för det årliga besöket på trandansen. Var där tidig morgon till sen kväll… 14800 tranor!! En mäktig känsla att vara mitt i detta. Håller på att gå igenom bilderna – det lär ta ett tag, men det mesta är som vanligt bara att kasta!

Tack Pia för en härlig eftermiddag och Christian, kul att träffa dig igen!!

~ av marieg1 på mars 31, 2012.

4 svar to “tranor vid Hornborgarsjön”

  1. Härligt med fin färgskala. Jag verkar tyvärr inte komma dit i år.
    /Birgitta

  2. Så vackert! Synd att man inte kan sätta ljud till enstaka foto för däruppe förstärker ljudet verkligen vårkänslan!

  3. Oj, nu blev jag sugen på att ta mig dit. Visserligen har vi tranor här också, men det är ju mängden som är imponerande vid Hornborga. Riktigt stämningsfull och fin bild!

  4. Fantastiskt vackert, Marie! Åhh, Sydafrika, där har jag aldrig varit. Hoppas du har det fantastiskt.
    /Heléne

Kommentera

 
