Bilkyrkogården i Ryd

I lördags var jag med Höglandets Bildentusiaster på Ryds Bilkyrkogård. En härlig dag som vi avslutade med god fika på ett underbart ställe som jag måste tillbaks till så fort som möjligt! Kan verkligen rekommendera Lantcafét i Öhr samt blomsterboden som ligger bredvid. De skulle julskylta nu i helgen och jag är säker på att det blir helt fantastiskt…
OK, två bilder från Bilkyrkogården då. Försökte mig på lite mer detaljer den här gången, det var så bilden på rostet kom till. Älskar färgerna!

Var ju på bilkyrkogården förra året den här tiden, tror faktiskt att det var samma helg! Upplevde att det försvunnit en hel del delar från bilarna sedan dess. Synd att det finns människor som inte bara kan låta det vara just en nostalgiplats…

~ av marieg1 på november 3, 2011.

5 svar to “Bilkyrkogården i Ryd”

  1. Rost är verkligen läckert…..snygg bild.

  2. Trevlig tplace…var där för ett tag sen och tog en hel del bilder som kan ses på min blogg…man känner historiens vingslag när man går omkring där och känner av atmosfären av de gamla bilarna men om du säger så var det väligt mycket snott…tråkigt!
    Men ändå är det ju fortarande fotogeniskt och särskilt på hösten när färgerna blir så mättade!

    Steffe – NFF

  3. Vilken härligt dag! Två pangställen på raken – två härliga bilder : )))

  4. Hej!
    Fina bilder. Jag har också tagit bilder där, detaljer som din översta – Trodde först att den var min. Se -http://ninnilundquist.blogspot.com/2011/12/ryds-bilkyrkogard.html
    Vissa bilder har jag jobbat vidare på.
    Visst är det ett häftigt ställe!?

Kommentera

 
