Björnar i Kuhmo

Mitt allra bästa semesterminne är från Finska Kuhmo där jag var med NaFo på björnsafarie hos Lassi första veckan i augusti. Helt fantastiskt att få se björn och varg så nära inpå… vi gick ut i gömslena ganska tidigt på kvällarna och björnarna var ofta redan på plats vid åteln.
Det här är bilder från första kvällen. Den kvällen kom vi ut senare. Vi satt vid sjön. Det var en kväll med fin solnedgång och senare massor dimma. Riktigt magiskt!


Fler björnbilder kommer i takt med att jag hinner gå igenom dem… det är en hel del som ska raderas… det blev ett par tusen bilder under mina tre nätter i gömslena.

~ av marieg1 på augusti 10, 2011.

14 svar to “Björnar i Kuhmo”

  1. underbara foton Marie!! blir så inspirerad… borde ta tag i mitt eget fotograferande…

    KRAM
    Katarina

  2. Mycket fina bilder, speciellt nr 2 som jag tycker är fantastiskt stämningsfull.
    /Jukka

  3. Underbara bilder, Marie!!

  4. Du är fantastiskt duktig redan. Hur ska det bli sedan?

  5. Otroligt vilken fantastisk upplevelse det måste ha varit..! Jag är så avis på dina fotosafaris, och på dina kunskaper – fotona är så vackra och stämningsfulla. Du lyckas alltid få med en känsla. Kram

  6. Underbara bilder! Nummer två är helt magisk. Vilken fullträff.
    /Birgitta

  7. Marie, vilken fullträff. Härliga, underbara bilder//Veronika

  8. Makalöst vackra bilder. Björn bilden är ju helt suverän

  9. Vilka underbara och magiska björnbilder du har fått!/L

  10. Vilka fantastiska bilder…underbara!!! Å vilket ljus i tvåan o trean!!!
    Grattis!

    Steffe

  11. Helt underbara bilder du fått till på björnarna!
    /Per

  12. Nu är man riktigt avundsjuk! Fantastiska bilder Marie! Vilket otroligt ljus. Något av det bästa jag sett från Finlands björnar!

  13. Makalösa bilder. Så mäktiga och magiska!!!

  14. Måste ha varit helt underbart. Jättefina bilder blev det också, det ser helt magiskt ut, med solsken och dimma…

Kommentera

 
