14 maj

Några timmar tillbringades på Södra Greda löväng. Hur kan jag missat denna plats? Blir fler besök i sommar!
Nu blommade massor gullvivor och några orkidéer. Bl. a Adam o Eva.

200 mm, 1/250, f4

~ av marieg1 på maj 15, 2010.

3 svar to “14 maj”

  1. Jag bor visserligen inte allt för långt bort (utanför Kalmar), och det var ju inte mer än 14 dagar sedan senaste Ölandsbesöket, men det blir åndå alldeles för sällan. Din nyfunna löväng har stått på min besökslista i flera veckor nu. Din bild hjälper mig att få än större längtan. Tjusigt.
    mvh Tomas

  2. Fint fotograferat med softning genom gräset. Annars är det enkelt att göra ganska trista artbestämningsbilder på orkidéer som man inte blir speciellt glad över när man sitter framför datorn. Du verkar ha fina ställen på din meny på Öland.
    Jag är lockad av att göra en tur till norra Öland i början av sommaren innan turistströmmarna dragit igång på riktigt. Har bara varit på södra och mellersta Öland sedan jag började fågelskåda.

    /Anna

    • Hej Anna! Ja, en tur till Norra Öland kan jag varmt rekommendera. Vill ni åka hela familjen har vi en husvagn vi hyr ut som är ledig fram till vecka 26. Den står uppställd på Bödagårdens camping. (Lugnet före Böda Sand)..
      Har en hel del fotoställen där uppe… undrar bara när jag ska hinna besöka dem….??
      /Marie

Kommentera

 
