30 mars

Detta är min första (och kanske enda) bild på huggorm. Får rysningar av att titta på bilden. Såg TVÅ likadana ormar bara några meter från varann…  Hur ska jag våga gå i skogen i sommar?

127 mm, 1/640, f4

~ av marieg1 på mars 30, 2010.

6 svar to “30 mars”

  1. Åh fy, har de där läskiga sakerna redan vaknat till liv…
    De är inte mina favoritdjur heller 🙂
    Men en otroligt fin bild fick du på den i alla fall.
    De kan inte ha vart speciellt snabba nu, eller???
    Ha de gott!
    /Maria

    • Tack, jag vet faktiskt inte, tyckte inte den här verkade speciellt slö när han upptäckte mig en bråkdels sekund efter bilden…

  2. På med telet så vågar du lägga dig ner och få läckra vinklar 🙂
    Tänk den där fotad genom gräs eller liknande med smygkänsla…

    /Anna

    • Det får bli ett lååångt tele i såfall… jag blev nog ganska förlamad när jag såg den, hann inte tänka på hur det såg ut runtomkring… Ah, nu vill jag dit igen!

  3. Vilken vacker orm även jag har respekt för dessa djur, men jag kan inte annat än att tycka dom är fina och spännande. Man får vara försiktig i skogen när dessa vaknat till liv dock. -Fin bild!
    Morgan

  4. Så heldig du var som kom så nære en orm! Jeg er livredd disse, men de er egentlig utrolig flotte. Med kamera i hånd er det utrolig hva man våger. Flott bilde dette. Liker også de andre bildene du har tatt i vår serien din.
    Eli

Kommentera

 
